تاريخچه موبايل‌هاي دوربين‌دار نوکيا از 7650 تا نوکيا 808
تکنولوژی نوین
همه چیز از همه جا
درباره وبلاگ
نويسندگان
چهار شنبه 13 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 20:34 :: نويسنده : علی

  نوکيا در توليد دوربين‌هاي موبايل سابقه‌اي طولاني دارد. اين شرکت در سال 2005 توانست به عنوان برترين سازنده دوربين‌هاي ديجيتال شناخته شود. در سال 2008 نيز تعداد موبايل‌هاي دوربين‌داري که نوکيا فروخت حتي از تعداد دوربين‌هايي که شرکت کداک فروخته بود و با فيلم تصاوير را ثبت مي‌کردند نيز پيشي گرفت و بار ديگر به عنوان بزرگترين سازنده موبايل‌هاي دوربين‌دار لقب گرفت. نوکيا در دهه آغازين توليد موبايل‌هاي دوربين‌دارش توانست در بازار جهاني دوربين‌هاي ديجيتال و دوربين‌هاي مجهز به فيلم صدرنشين شود. نگاهي به تاريخچه توليد موبايل‌هاي دوربين‌دار نوکيا مي‌اندازيم تا برترين محصولات نوکيا در زمينه تصويربرداري را معرفي کنيم. 

نوکيا اولين گوشي دوربين‌دار خود را که يک نوکيا 7650 بود در نوامبر 2001 معرفي و کمک بسياري به تغيير صنعت عکاسي ديجيتال، وب و تلفن‌هاي همراه کرد. Nokia 7650 اولين گوشي سيمبين سري60 و اولين گوشي مجهز به MMS بود. جالب اينجا است که دوربين VGA (0.3 مگاپيکسل) براي ما خيلي بود. حتي کيفيت تصويربرداري آن را تحسين مي‌کرديم. نوکيا 7610 دومين گوشي دوربين‌دار مهم نوکيا بود که در سال 2004 معرفي شد. اين گوشي اولين گوشي مگاپيکسل نوکيا بود. 

سال 2006 سال پرده‌برداري از اولين گوشي 3 مگاپيکسل بود. اين دو محصول مهم N73 و N93 بودند. N93 پس از N90 بيشتر به عنوان دوربين فيلم‌برداري طراحي شده بودند که صفحه‌نمايش چرخان و زوم اپتيکال داشتند. N73 نيز بيشتر دوربين بود تا موبايل. اين گوشي از يک محافظ لنز مکانيکي برخوردار بود که پس از باز شدن دوربين را فعال مي‌کرد. اما آنچه بازي را تغيير داد اين بود که اين 3 مگاپيکسل مي‌توانست با کيفيت فيلم‌هاي آنالوگ رقابت کند .به همين خاطر ميليون‌ها دستگاه از گوشي نوکيا N73 فروخته شد. 

حرکت نوکيا به سمت موبايل‌هاي دوربين‌دار پس از معرفي نوکيا 7650 و ايجاد بخشي به نام موبايل‌هاي دوربين‌دار که به تصويربرداري اختصاص داده شده‌اند شروع شد. قبل از اينکه اين گروه در سال 2007 منحل شود، يکي از گوشي‌هايي که براي عکاسي طراحي شده بود معرفي شد. اين گوشي نوکيا N82 بود که دوربين 5 مگاپيکسل با فلاش زنون داشت. البته نوکيا N95 اولين گوشي موبايل نوکيا با دوربين 5 مگاپيکسل و اولين گوشي مجهز به GPS بود که طرفداران زيادي داشت و از جمله پرفروش‌ترين گوشي‌هاي نوکيا به شمار مي‌رود. 

N86 اولين گوشي مجهز به دوربين 8 مگاپيکسل نوکيا محصولي بود که توجه بسياري را به خود جلب کرد. اين گوشي با وجود اينکه مانند نوکيا N82 از فلاش زنون برخوردار نيست در شرايط کم‌نور تصاوير چشم‌گيري را ثبت مي‌کرد. 

اما چندي بعد با معرفي نوکيا N8 اولين گوشي 12 مگاپيکسل نوکيا اوج قدرت نوکيا در توليد گوشي‌هاي موبايل دوربين‌دار نمايان شد. اين گوشي که در سال 2010 معرفي شد قادر است تصاويري با کيفيت HD ضبط کند. 

اما چندي بعد وجود دوربين 12 مگاپيکسل نيز مانند دوربين‌هاي 8 مگاپيکسل در تلفن‌هاي همراه به جزء لازم و جدانشدني در اين دستگاه به ظاهر ارتباطي تبديل شد. تا اينکه نوکيا با يک گوشي 41 مگاپيکسلي صنعت دوربين‌هاي موبايل را به طور کل تغيير داد و تعريف تازه‌اي از آن ايجاد کرد. نوکيا 808 PureView با برخورداري از فناوري Nokia PureView و نمونه‌برداري پيکسل قادر است تصاويري با کيفيت واضح‌تر و شفاف‌تر ثبت کند. 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 12
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 194
بازدید کل : 114010
تعداد مطالب : 81
تعداد نظرات : 18
تعداد آنلاین : 1